اطلاعات صنعتی

ساخت وبلاگ

سنگ کوبیک چیست و چه کاربردی دارد؟

وقتی صحبت از استقامت و استحکام باشد، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند سنگ است، شاید به همین دلیل از زمان‌های بسیار دور برای ساخت و ساز از سنگ به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم یکی از کاربردی‌ترین سنگ‌ ساختمانی یعنی سنگ کوبیک را به شما معرفی کنیم.

سنگ کوبیک ! یکی از مستحکم‌ترین انواع سنگ که به عنوان مصالح ساختمانی از آن استفاده می‌شود. همانطور که اشاره کردیم این سنگ یکی از انواع سنگ‌های مستحکم است که به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این سنگ  یک نوع سنگ گرانیتی است که به شکل مکعب و در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف  تولید می شود. این سنگ به دو نوع سنگ کوبیک منظم و سنگ کوبیک نامنظم تقسیم می شود.

سنگ کوبیک اصفهان

 

انواع سنگ های کوبیک

این سنگ‌ها در معادن زیادی در سطح کشور استخراج می شوند و هر منطقه دارای سنگ با مشخصات ویژه و قابلیت‌های مشخصی است. استحکام و دوام بالای این نوع سنگ باعث می‌شود که بیشتر به صورت سنگفرش مورد استفاده قرار گیرند.

سنگ کوبیک منظم

این سنگ‌ها بعد از استخراج از معدن توسط کارخانه با توجه به سفارش مشتری خرد شده و مطابق درخواست مشتری و ابعاد درخواستی او برش داده می‌شوند و به قطعات کوچکتر تقسیم می‌شوند.

سنگ کوبیک نامنظم

این سنگ‌ها بعد از استخراج از معدن، توسط دستگاه سنگ شکن خرد می‌شوند و در کارخانه با دستگاه‌های مخصوص به ابعاد کوچکتر تقسیم می‌شوند.

مشهورترین سنگ‌های کوبیک کشور به کدام معادن تعلق دارند

در حال حاضر مشهورترین سنگ‌ کوبیک اصفهان در کشومان در معادن ساوه، مشهد و نطنز استخراج می‌شوند که قیمت آنها با توجه به ابعاد و اندازه و نوع برشکاری و البته هزینه حمل و نقل آنها از معدن تا کارخانه مشخص می‌شود.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 57 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:20

سنگ رودخانه ای اصفهان علاوه بر تنوع رنگی از نظر شکل نیز دارای انواع مختلفی است و به شکل‌های گرد، زاویه‌دار و شکسته تقسیم می‌شود که از نظر کاربردی تقریبا یکسان هستند. این سنگ‌ها را با توجه به کاربردی که دارند به فروش می‌رسانند، حتی در اندازه‌های بسیار کوچک نیز می‌توان از آنها به عنوان سنگ تزئینی گلدان یا باغچه استفاده کرد، این سنگ‌ها بسته به سایز و اندازه‌ای که دارند در بسته‌بندی‌های مختلف به فروش می‌رسد، ضمن این که در مصارف وسیع معمولا به صورت توناژ فروخته می‌شود.

از نظر تنوع رنگی نیز این سنگ‌ها به سه دسته سنگ‌های رودخانه‌ای رنگی، سنگ رودخانه‌ای طوسی و سنگ رودخانه‌ای سفید تقسیم می شود.

فروش سنگ رودخانه ای

سنگ رودخانه رنگی

این سنگ ها معمولا از کف رودخانه‌ها و سواحل شمالی کشور دست‌چین می‌شوند.

سنگ رودخانه طوسی

این رنگ از سنگ‌های رودخانه معمولا مربوط به بستر رودخانه‌ها در بخش مرکزی ایران است.

سنگ رودخانه سفید

سنگ رودخانه ای سفید معمولا در شرایط آب و هوایی جنوب کشور ساخته می‌شود و از بستر رودخانه‌های این بخش از کشورمان برداشت می‌شود.

ویژگی‌های سنگ رودخانه‌ای مرغوب

سنگ رودخانه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را از سایر سنگ‌های  نما جدا می‌سازد. در این بخش به برخی ویژگی‌های سنگ رودخانه اشاره می‌کنیم.

– سنگ طبیعی نباید دارای شیار، ترک و رگه‌های سست باشد. بلکه باید یک‌دست بوده و هیچ خلل و فرج یا پوسیدگی و … نداشته باشد.

– سنگ‌هایی که قرار است به عنوان سنگ نما یا کف مورد استفاده قرار گیرند نباید جذب آب زیادی داشته باشند، مقدار استاندارد جذب آب برای سنگ نما نباید بیش از 5 درصد باشد.

– سنگ رودخانه مرغوب نباید دارای آلودگی باشد و گل و لای به آن چسبیده باشد.

– مقاومت فشاری سنگ رودخانه مرغوب بالا است، از نظر استاندارد مقاومت فشار گسیختگی سنگ‌ها برای عملیات بنایی و نما نباید از 150 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع کمتر باشد.

در انتخاب سنگ رودخانه به این نکات دقت داشته باشید

– ظاهر سنگ رودخانه یا قلوه سنگ رودخانه ای باید یک‌دست باشد، هرچه سنگ دارای زاویه‌های  گردتری باشد مرغوبیت بیشتری دارد.

– سنگ رودخانه‌ای کارخانه‌ای دارای صیقل بیشتری است و از نظر فیزیکی زیباتر به نظر می‌رسد و علت آن نیز استفاده از اسید برای تراشیدن سنگ است.

کلام آخر

همانطور که اشاره کردیم در حال حاضر سنگ رودخانه‌ای در حقیقت خرده سنگ‌های تهیه شده از سنگ‌های مرغوب معدنی به شیوه‌های حرفه‌ای است، این سنگ‌ها به دلیل تنوع در سایز و رنگ و طرح بسیار محبوب هستند و می‌توان از آنها در داخل و خارج از محوطه ساختمان استفاده‌های زیادی داشت.

جلوه زیبا و طبیعی که این سنگ‌ها به نمای داخلی یا خارجی سنگ ساختمان اصفهان می بخشند باعث شده است که استفاده از آن به شکل قابل توجهی افزایش یابد، ضمن این که این سنگ‌ها به دلیل دسترسی آسان و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر سنگ‌های ساختمانی و همچنین  استحکام و مقاومت بالایی که دارند به نظر می‌رسد انتخاب بهتری برای نمای دیوار یا کف و یا تزئینات داخلی ساختمان باشند.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 66 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:19

سنگ آنتیک اصفهان یکی از سنگ‌های کاربردی در صنعت ساختمان سازی است که بیشتر در دکوراسیون و نمای داخل به کار برده می‌شود.  با توجه به مقاومت و کیفیت بالا و زیبایی ظاهری که دارد انتخاب مناسبی برای تزئین نمای داخل و بیرون ساختمان محسوب می‌شود. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های این سنگ خواهیم پرداخت.

سنگ آنتیک چیست و چگونه تولید می‌شود

این سنگ از خرده سنگ‌های طبیعی تراورتن و مالون که در کنار هم قرار می‌گیرند ساخته شده است. این سنگ‌ها بدون تغییر در رنگ و به صورت دستی و طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا از ملات و چسب برای چسباندن قطعات به یکدیگر استفاده می‌شود.

در حال حاضر چندین دهه از تولید اولین سنگ‌های آنتیک می‌گذرد و این نوع سنگ ساختمانی طرفداران خود را برای استفاده در داخل و خارج از ساختمان دارا است. در گذشته از سنگ آنتیک بیشتر در راهروها و آشپزخانه استفاده می‌شد اما تنوع بالای طرح و رنگ این سنگ باعث شده است که امروزه برای کاربری‌های گوناگون و استفاده در هرکجای منزل در دسترس باشد.

ویژگی سنگ آنتیک

یکی از مهمترین ویژگی‌های سنگهای آنتیک تنوع در رنگ و مدل آنها است به این ترتیب می توان این سنگ‌ها را با چینش‌های متفاوتی روی دیوار نصب کرد.

نکته مهم بعدی در خصوص این سنگ آن است که نسبت به سایر سنگهای ساختمانی قیمت مناسبی دارد، با این وجود بسیار شیک، مقاوم و با کیفیت است.

کاربری اسن سنگ بسیار ساده است و می‌توان آن را روی هر نوع دیواری نصب کرد، هیچ فرقی نمی کند که دیوار از گچ باشد یا سرامیک یا حتی سیمان، این قابلیت باعث می‌شود که محبوبیت سنگ آنتیک بیشتر باشد.

از دیگر ویژگی‌های سنگ‌های آنتیک آن است که می توان آن را روی نماهای کهنه نیز اجرا کرد و نیازی به تخریب نما نیست، به این ترتیب در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی بیشتری صورت می‌گیرد. ضمن این که سنگ‌های آنتیک پرتی کمی دارند و از این جهت نیز استفاده از آن‌ها برای مصرف کننده بسیار مقرون به صرفه است.

مقاومت بالا در مقابل سایش، رطوبت و یخ زدگی و حرارت بالا از جمله دیگر ویژگی‌های سنگ‌های آنتیک است که از آنها یک سنگ ساختمانی محبوب ساخته است.

با معایب سنگ های آنتیک آشنا شوید

این سنگ ها یک عیب بزرگ دارند و آن امکان جمع شدن حشرات در بین بندهای این نوع سنگها است. ضمن این که سنگ های آنتیک قابلیت رنگ پذیری نیز ندارند بنابراین اگر به هر دلیلی بخواهید تغییر دکوراسیون و تغییر تم رنگی چیدمان را تجربه کنید مجبور هستید که این سنگ‌ها را از دیوار جدا کنید.

نکته مهم بعدی سنگینی بیش از اندازه سنگ های آنتیک است. این سنگینی به ویژه در مناطق زلزله خیز می‌تواند آسیب فراوانی را در زمان سقوط ایجاد کند.

سنگ آنتیک برای چه فضاهایی مناسب است

این سنگها بسیار مناسب برای استفاده به عنوان دیوارپوش در نمای خارجی و داخلی هستند، از آنها می‌توان در دیوار بین کابینت، دیوار آشپزخانه، در پذیرایی به عنوان دیوار شاخص، محیط کار و واحدهای تجاری استفاده کرد. به دلیل مقاومت این سنگ در مقابل حرارت بالا گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان دیوارپوش تزئینی در بالای شومینه است. ضمن این که نفوذناپذیری آن در مقابل رطوبت و آب باعث می‌شود که بتوان آن را در مناطق شرجی نیز مورد استفاده قرار داد.

انواع سنگ آنتیک

سنگهای گرانیت از نظر طرح  مدل دارای انواع مختلفی هستند که از آن جمله می‌توان به سنگ‌ گیوتین یا در اصطلاح قیچی، سنگ‌های روتوری، سنگ‌های مالون، سنگ رودخانه‌ای ، سنگ بادبر، پازل لب پر ، پازل لب صاف ، پازل نامنظم و منظم ، پازل الوان، پازل چرمی ، کارخانه سنگ آنتیک  طرح آجر ، سنگهای آنتیک حاشیه ، آنتیک سوپر براش ، آنتیک سه بعدی یا پروفیلی می‌باشند.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 75 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:18

سنگ‌ها نقش اساسی در ساختمان‌سازی ایفا می کنند، آنها با توجه به ماهیت و کاربردی که دارند، در ساخت و ساز، سنگ ساختمانی اصفهان  نما سازی، دکوراسیون داخلی یا بیرون از ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند، یکی از انواع سنگ‌های بسیار کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی سنگ اسلب است که در این مقاله به ماهیت و ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارد می‌پردازیم.

اسلب (slab) در زبان لاتین به معنای ورق، برگه یا قطعه است. تولید سنگ به روش اسلب یکی از جدیدترین شیوه‌های فرآوری سنگ است که با دستگاه‌های مخصوصی انجام می‌گیرد، کاربردی ترین ابزارها در این روش اره الماسه و وایر کات هستند. در روش جدید سنگ خام  که کوپ نامیده می‌شود توسط دستگاه به شکل رفت و برگشتی برش زده می‌شود، در واقع می‌توان گفت که به کمک تیغه‌های مخصوص ورقه ورقه می‌شود.

سنگ اسلب اصفهان

ابعاد این ورقه‌ها از سنگ تایل اصفهان که در مورد  آن صحبت کرده‌ایم بزرگتر است، اندازه و ابعاد سنگ اسلب بستگی به قواره کوپ سنگ خام و همچنین میزان پرتی سنگ پس از گونیا شدن خواهد داشت. معمولا عرض سنگ‌ها از 80 سانتی‌متر به بالا است. کاربردی‌ترین ابعاد  را سنگ‌هایی با ابعاد 100*100 سانتی‌متر تشکیل می‌دهند.

ویژگی‌های سنگ اسلب

فرآوری کردن سنگ خام با روش  اسلب و تبدیل سنگ‌های خام به اسلب دارای مزایای بسیاری است، از آنجایی که در روش فرآوری جدید سنگ‌ها به وسیله دستگاه‌های مدرن و پیشرفته برش زده می‌شوند و فرآیندهایی چون کالیبراسیون، ساب و صیقل کاری، اپوکسی و نصب توری پشت ورق اسلب میزان شکستگی و خرد شدن سنگ بسیار کاهش می‌یابد. در حالت کلی می‌توان ویژگی‌های زیر را برای سنگ‌های اسلب در نظر گرفت:

– استحکام بالا

– زیبایی طرح و رنگ

– کاهش قسمت های بلا استفاده و اصطلاحا پرتی و ضایعاتی

– دقت و کیفیت در برش

– کیفیت بالاتر نسبت به سنگ‌های تایل و سایر سنگ‌های تزئینی

– سهولت در حمل و نقل و بارگیری

– سهولت در انتخاب سنگ

– قابلیت ایجاد صفحه‌های بوک مچ و فورمچ

– قابلیت نورپردازی

انواع سنگ اسلب

سنگ‌های اسلب را می توان به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی کرد. اسلب طبیعی از آنجایی ماندگاری، دوام و زیبایی بیشتری دارند گران‌تر هستند.  از سنگ اسلب اصفهان معمولا در دکوراسیون داخلی به ویژه در تزئین کف و دیوارها استفاده می‌شود. همچنین از نمونه‌های فرآوری شده سنگهای اسلب برای دکوراسیون داخلی و تغییر دکوراسیون بیرونی ساختمان بهره می‌برند.

این سنگ‌ را با توجه به نوع چینش به دو گونه سنگ اسلب بوک مچ و فورمچ تقسیم می‌کند، در این گونه سنگ‌ها برش ها و فرآوری سنگ به گونه‌ای انجام می‌گیرد که خطوط و رگه‌های طبیعی موجود در سنگ به صورت متقارن و در امتداد یکدیگر قرار می‌گیرند. به این ترتیب این سنگ‌ها مثل یک فرش زیبا نقش و نگارهای کاملا متقارنی ایجاد می‌کنند که باعث زیباتر دیده شدن قاب سنگ‌های اسلب خواهد بود. در صورتی که دو  اسلب یک قاب را تشکیل دهند به آن سنگ Slab بوک مچ و در صورتی که چهار اسلب یک قاب را تشکیل دهند به آن سنگ slab فور مچ گفته می‌شود.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 71 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:17

نمای ساختمان مهمترین فاکتور زیبایی یک ساختمان محسوب می‌شود، معمولا لوکس بودن یا ساده بودن یک ساختمان را با استفاده از نمای بیرونی آن قضاوت می‌کنند، اصلی‌ترین مصالح به کار رفته در نمای ساختمان سنگ است و یکی از بهترین سنگ‌هایس که برای نمای ساختمان از آن استفاده می‌شود سنگ تراورتن است، در این مقاله به معرفی سنگ تراورتن و نکات مربوط ب آن می‌پردازیم.

در واقع باید گفت که تراورتن یک نوع سنگ آنتیک یا تزئینی است که در طبقه‌بندی سنگ‌های آهکی متخلخل قرار می‌گیرد، سنگ‌های تراورتن طبیعی هستند و از رسوبات چشمه‌های آب گرم به جا مانده‌اند و تخلخل موجود در سنگ تراورتن نیز ناشی از گازهای محبوس در آب گرم است.

از آنجایی که سنگ تراورتن اصفهان دارای استحکام مناسب، تنوع رنگ و الگوی بالایی است یکی از ایده‌آل ترین انتخاب‌ها برای طراحی نمای بیرون ساختمان، دیوار های داخلی خارجی، کف استخر، کف پوش و سنگ فرش می‌باشد، مهمترین معیار انتخاب آن نیز میزان تخلخل و کیفیت سنگ است که نوع کاربرد آن را مشخص می‌کند.

سنگ تراورتن

کاربرد سنگ تراورتن

همانطور که اشاره کردیم این سنگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده به عنوان سنگ نمای ساختمان است، آنچه باعث می شود که این سنگ‌ها بهترین نوع مصالح برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان باشند، خلل و فرج های موجود در پشت سنگ است که باعث می‌شود چسبندگی فوق‌العاده زیادی میان سنگ و سطح مورد نظر ایجاد شود. این سنگ ساب پذیری بالایی دارد به همین دلیل در راه پله، دیواره استخر، کف پوش و سنگ فرش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل طبیعی و پولیش نشده سنگ تراورتن بافت طبیعی دارد و سطح آن اصلا لیز نیست بنابراین انتخاب مناسبی برای استفاده در کف حمام و اطراف استخر به حساب می‌آید.

سنگ نمای تراورتن ساختمان

مزایای استفاده از سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از نظر  معماری یک سنگ مناسب برای استفاده در بیرون و داخل ساختمان است، چراکه دارای مزایای بی‌شماری است که در این بخش به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

مناسب برای استفاده در مناطق گرم

سنگ تراورتن کم‌ترین میزان جذب گرما دارد و سطح آن غالبا خنک است، همین ویژگی است که این سنگ را برای استفاده در مناطق گرمسیر مناسب می‌سازد.

تخلل زیاد

یکی دیگر از مزایای استفاده از این سنگ این است که دارای تخلخل و خلل و فرج‌های بسیاری است، این مسئله باعث می‌شود که سطح صیقلی نداشته و پر از منافذ کوچک و بزرگ باشد و به کمک این ویژگی می‌توان از تراورتن در نمای حمام و اطراف استخرها استفاده کرد.

تنوع رنگ و بافت

رنگ و بافت سنگ تراورتن بسیار متنوع است و همین مسئله است که دست کاربر را در انتخاب آن باز می‌گذارد.

ثابت بودن رنگ

رنگ سنگ تراورتن کاملا ثابت است و مرور زمان، تابش آفتاب، فرسایش و … باعث تغییر رنگ آن نمی‌شوند.

استحکام و دوام

این سنگ دارای دوام و استحکام مناسبی است، شکاف و درزهای بسیار کمی در سطح سنگ دیده می‌شود، با این وجود از قابلیت برشکاری و صیقل خوردگی برخوردار است و می‌توان آن را به طرح موج‌دار و بدون موج برش زد.

عایق

سنگ تراورتن یک سنگ عایق صوتی حرارتی است و می‌تواند یک انتخاب مناسب برای استفاده در نمای ساختمان باشد.

دارای چسبندگی زیاد

خلل و فرج های موجود در پشت سنگ تراورتن آن را به یک گزینه مناسب برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان تبدیل می کند، چرا که با استفاده از ملات می توان به راحتی آن را به سطح چسباند بدون این که نگران جدا شدن و سقوط آن بود.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 62 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:16

سنگ‌ های ساختمانی با توجه به نوع و ویژگی‌هایی که دارند در صنعت ساختمان‌ سازی و نما دارای کاربردهای متفاوتی هستند، در این مقاله شما را با سنگ معدن کوپ آشنا می‌کنیم، یک سنگ با ارزش از قلب معدن سنگ که کاربردهای فراوانی دارد. با ما همراه باشید.

در واقع باید بگوییم که سنگ کپ اصفهان یک نوع خاص از سنگ نیست بلکه به سنگ‌هایی که به صورت خام از دل معدن استخراج می‌شوند سنگ کوپ گفته می‌شود. این سنگ‌ها بعدا در سنگبری تراشیده شده و به شکل‌های دلخواه برش می‌خورند. این سنگ  را در بازار با نام سنگ بلوک نیز می‌شناسند. بنابر تعریفی که ارائه کردیم باید گفت تمام سنگ‌های معدنی به شکل سنگ کپ از معدن استخراج می‌شوند، بنابراین  می‌تواند از جنس مرمریت، تراورتن یا گرانیت باشد.

انواع سنگ کوپ

معمولا دسته‌بندی این سنگ بر اساس اندازه و کیفیت آن صورت می‌گیرد. از این نظر سه دسته  شناخته شده وجود دارد که به شرح زیر است:

تک کوپ

این سنگ مرغوب‌ترین نوع سنگ کوپ است چرا که کاملا یک‌پارچه و بدون زدگی یا ترک است و هارمونی رنگ در آن بالا است. اندازه تک کوپ بسیار بزرگ بوده و به شکل شش ضلعی برش می‌خورد. معمولا وزن سنگ تککوپ بین 25 تا 27 تن است. این سنگ‌ها به قدری بزرگ و سنگین هستند که معمولا برای حمل هر یک از آنها یک تریلی نیاز است.

دو کوپ

ابعاد این نوع نسبت به  تک کوپ کمتر است. می‌توان گفت هر سنگ تک کوپ تقریبا دو برابر دو کوپ است. سنگ های دو کوپ معمولا به شکل مکعب مستطیل برش زده می‌شوند.

سه کوپ

این سنگ نیز ابعاد کوچکتری نسبت به  دو کوپ دارد، اندازه هر سنگ سه کپ تقریبا یک سوم سنگ تک کوپ است. از نظر شکل استاندارد خاصی ندارند.به سنگ‌هایی که ابعاد کوچکتری از این دسته دارند سنگ لاشه گفته می‌شود.از این دسته‌بندی می‌توان نتیجه گرفت که هرچقدر وزن سنگ بیشتر و ابعاد آن بزرگتر و منظم‌تر باشد ارزش بیشتری دارد.

کاربرد سنگ کوپ چیست

سنگ کپ یا بلوک سنگی در حقیقت یک سنگ خام است و برای این که بتوان از آن استفاده کرد باید ان را فرآوری کرد، به این ترتیب می‌توان گفت که بدون مرحله فرآوری این سنگ‌ها قابل استفاده نیستند. از سنگ‌های کوپ مکعبی شکل و در ابعاد بزرگ سنگ اسلب تهیه می‌شود و با اشکال نامنظم و ابعاد کوچکتر سنگ تایل تولید می‌شود.وقتی سنگ تایل اصفهان یا اسلب فراوری می‌شود از آنها می توان در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی، سنگ نما،  دکوراسیون داخلی و حتی ساخت وسایل تزئینی استفاده کرد.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 89 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:15

سنگ تایل یکی از کاربردی‌ترین سنگ‌ها در صنعت ساختمان‌سازی است، در ساختمان‌های جدید به وفور دیده می‌شود و از جمله سنگ‌هایی است که طرفداران بسیاری در معماری دارد، در این مقاله کاربردی شما را با کاربرد و ویژگی‌های آن آشنا خواهیم کرد. سنگ تایل در واقع نوعی کاشی است که با سنگ‌های طبیعی ساخته می‌شود. این کاشی‌ها در ابعاد کوچک و متناسب از برش دادن سنگ‌های طبیعی تولید می‌شوند، سنگ‌های تایل در طیف گسترده رنگی، ابعاد، بافت و الگو تهیه می‌شود. استفاده از آنها برای پوشاندن کف، دیوارها و سقف امکان‌پذیر است. ظاهر سنگ معمولا به شکل مربع یا مستطیل برش زده می‌شود، اگر چه می‌توان آن را مطابق با الگوهای دیگری نیز برش داد، سنگ تایل نازک است و می‌توان آن را برای پوشش‌های دیگری چون روی میز یا حتی اشیاء دکوری استفاده کرد. 

سنگ تایل چگونه تولید می‌شود

بعد از این که سنگ‌ها از معادن به انبار منتقل می‌شوند، در کارخانه سنگبری با کمک دستگاه‌های برش زنی پیشرفته و تخصصی، سنگ‌های تایل را در اندازه‌های مشخصی برش می‌زنند، ضخامت سنگ‌ها ابتدا به شکل یکسانی برش داده می‌شود اما طی فرآیندهای آماده سازی مثل تراشیدن، جلا دادن، تراشیدن لبه‌ها و … سنگ‌های نهایی با سایزهای متمایزی آماده می‌شود. بعد از این که مراحل آماده سازی سنگ تایل به اتمام رسید در شکل و اندازه آن هیچ تغییر دیگری حاصل نخواهد شد و به همین شکل در ساختمان‌سازی استفاده شده و در جاهای پیش‌بینی شده نصب می‌شود.

کاربرد سنگ تایل

همانطور که اشاره کردیم دارای کاربردهای مختلفی است، ممکن است سنگ را در ترکیب با فلزاتی چون استیل به عنوان سنگ تزئینی به عنوان دیوارپوش به کار برد و یا به شکل طبیعی برای کف پوش یا پوشش دیوار خارجی یا داخلی ساختمان از آن استفاده کرد.

سنگ تایل تزئینی چیست و چگونه تهیه میشود

 از تایل به عنوان سنگ‌های تزئینی در دکوراسیون خانه و آشپزخانه استفاده می‌شود. برای استفاده از سنگ تایل در این کاربرد، معمولا قاب‌های فلزی طراحی شده در نظر گرفته می‌شود و به صورت یک شبکه قابل انعطاف سوار شده روی یک قاب توری شکل می‌توان سنگ های تایل را بدون نیاز به بندکشی در محل مورد نظر نصب کرد. این طرح از سنگ‌های تایل تزئینی بسیار مقاوم هستند و در صورتی که از استیل مناسب برای این کار استفاده شود رنگ استیل نیز ثابت خواهد بود. این سنگ‌های تایل با کاتر برش زده می شوند و برای نصب آنها از چسب استفاده می شود.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 65 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:11

سنگ گرانیت یکی از سنگ‌های کاربردی در صنعت ساختمان است، این سنگ قابلیت صیقل‌پذیری بالا، مقاومت مناسب و تنوع رنگ بسیار زیادی دارد که باعث می‌شود نسبت به سایر سنگ‌ها از جمله مرمر و تراورتن محبوب‌تر باشد. در این مقاله قصد داریم به بیان نکاتی در مورد این  سنگ و آشنایی با ماهیت آن بپردازیم.

سنگ گرانیت را با نام سنگ خارا نیز می‌شناسند، این سنگ گونه‌ای از سنگ‌های آذرین است که ماهیتی اسیدی دارد،  بافت آن دارای دانه‌های متوسط تا درشت بوده و دارای کانی‌هایی مثل کوارتز، فلدسپات، میکا و … نیز می‌باشد. وجود این کانی‌ها باعث می‌شود که رنگ‌های متنوعی را در اسن سنگ  شاهد باشیم. گرانیت یکی از سنگین‌ترین سنگ‌ها با چگالی بسیار بالا است. ضمن این که در مقایسه سنگ‌های دیگر با تشابه کاربرد، دارای مقاومت بسیار بالاتری است. رنگ های معمول گرانیت از طیف صورتی آغاز می‌شود و به طیف‌های مختلفی از رنگ‌های خاکستری و نهایتا سیاه می‌رسد.

کاربرد سنگ گرانیت

همانطور که گفتیم این سنگ دارای مقاومت بسیار بالایی است بنابراین معمولا از آن در مکان‌های پرتردد استفاده می‌شود، به طور مثال سنگفرش خیابان ها یا به عنوان کفپوش در مراکز اداری و تجاری کاربرد فراوانی دارد، همچنین ممکن است برخی افراد از این سنگ در نمای داخلی ساختمان از جمله راه پله‌ها یا به عنوان سنگ کانتر استفاده کنند و می‌توان به عنوان سنگ نما نیز استفاده کرد اما نیاز به اسکوپ کردن دارد.بیشترین و بهترین کاربرد را استفاده از آن در پله است. استفاده از این سنگ در پارکینگ ساختمان، کف حیاط، نمای بیرونی و راه پله نیز کاربردهای رایجی است.

مزایای سنگ گرانیت

سنگ گرانیت اصفهان کاربردی و مقاوم است با این حال دارای مزایای دیگری است که انتخاب آن را به اولین گزینه برای بسیاری از کاربران تبدیل می‌کند. در این بخش به این مزایا اشاره‌ای خواهیم داشت.

زیبایی منحصر به فرد

وقتی سنگ های صیقل خورده گرانیتی را مشاهده می کنید زیبایی کریستال‌های این سنگ جلوه خیره کننده‌ای دارد، به همین دلیل است که از گرانیت می‌توان در دکوراسیون داخلی ساختمان نیز استفاده کرد.

تنوع رنگ

همانطور که اشاره کردیم تنوع رنگ در سنگ گرانیت بسیار بالا است، ضمن این که در کشورمان نیز تقریبا انواع مختلف رنگهای گرانیت موجود است، این تنوع رنگ باعث می‌شود که سنگ گرانیت از جمله سنگ‌های لوکس و محبوب به شمار آید.

دوام و مقاومت بالا

اکثر گرانیت‌ها سخت هستند، سنگ گرانیت یک سنگ با دوام و دارای طول عمر بالا است، در مقابل نفوذ آب مقاومت خوبی دارد و همچنین دارای مقاومت قابل قبولی در مقابل ضربات و مواد صنعتی است.

قیمت مناسب

سنگ گرانیت در مقایسه با سایر رقیبان خود همچون سنگ مرمر در این عرصه قیمت مناسب‌تری دارد، ضمن این که هزینه‌های نصب و نگهداری آن نیز نسبت به سایرین پایین‌تر است.

همخوانی با مصالح دیگر ساختمانی

سنگ گرانیت را می‌توان به آسانی در کنار سایر مصالح ساختمانی از جمله فولاد، چوب و شیشه به کار برد، بنابراین سازگاری خوب با سایر مصالح در کنار زیبایی و ویژگی‌های مثبت دیگر باعث می شود که یک سنگ محبوب باشد.

مقاومت در مقابل حرارت

سنگ های گرانیت در مقابل حرارت بالا مقاومت خوبی دارند، به همین دلیل استفاده از آنها در محیط‌های گرمی چون آَشپزخانه مناسب است.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 68 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:10

سنگ گیوتین در واقع جزء دسته سنگ‌ آننتیک و دکوراتیو محسوب می‌شود.  غالبا از قطعات پروفیل شکل انواع سنگ تولید می‌شود. بد نیست بدانید که معمولا از سنگ‌های مرمریت، ترااونیکس و سنگ تراورتن در  تولید سنگ استفاده می‌شود. تولید سنگ گیوتین در انواع اندازه و ابعاد و رنگ‌های مختلف صورت می‌گیرد که باعث می‌شود کاربردهای فراوانی در معماری و دکوراسیون داشته باشد.

سنگ‌های ساختمانی نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان‌ها دارند. این سنگ‌ها در انواع مختلف به صورت طبیعی وجود دارند، یکی از بهترین سنگ‌ها برای استفاده در نمای بیرونی ساختمانی است. این سنگ که با نام سنگ قیچی نیز در بازار شناخته می‌شود موضوع مورد بحث این مقاله خواهد بود.

تولید سنگ گیوتین

در واقع باید گفت که سنگ گیوتین از خرده سنگ‌های مختلف تولید می‌شود، البته غالبا از سنگ تراورتن برای تولید آن بهره می‌برند، خرده سنگ‌های تراورتن را با ملات پایه رزینی تبدیل به سنگ گیوتین می‌کنند. به زبان ساده باید گفت که این  سنگ  از ضایعات سنگ‌های نام برده شده با ملات رزین تهیه می‌شود.

سنگ گیوتین

کاربرد سنگ گیوتین

 اغلب برای نمای بیرونی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می دهند، همانطور که عنوان کردیم این سنگ دارای مقاومت بسیار خوبی است و از طرفی شکل ساخت پروفیل‌ها این اجازه را می‌دهد که یک طرف سنگ کاملا صاف و مناسب چسباندن به دیوار اصلی نما باشد، سطح دیگر سنگ  دارای اشکال نامنظم است که زیبایی خاصی به نما می‌بخشد.

استفاده در نمای خارجی

سنگ های گیوتین جز سنگ‌های تزئینی ساختمانی هستند و دارای خاصیت درخشندگی است. این سنگ را معمولا در نمای خارجی به ویژه نماهای ورودی مورد استفاده قرار می‌دهند. با توجه به تنوع رنگی که دارد در نمای ورودی ساختمان‌ها به وفور مورد استفاده واقع می‌شود.

استفاده درنمای داخلی

اگرچه استفاده از این سنگ‌های دکوراتیو در سالهای اخیر در دکوراسیون داخلی نیز کاربرد دارد و در ترکیب با مصالح دیگری چون چوب، کاغذ دیواری و سنگ‌های دیگر در نمای داخلی ساختمان نیز مورد استفاده قرار گرفته و زیبایی خاصی دارد.

از این سنگ معمولا در نمای دیوار شاخص، پشت ویترین، دیوار پشت تلویزیون یا شومینه به عنوان سنگ نما استفاده می‌شود. البته می‌توان از سنگ‌های گیوتین در زیباسازی دیوار پذیرایی، بین کابینت‌ها و دیوار نشیمن نیز استفاده کرد. با توجه به ویژگی و زیبایی ظاهری که این سنگ دارد امکان استفاده از آن در تمام دیوارهای خارجی و داخلی ساختمان وجود دارد.

برای نصب سنگ به عنوان نما از دوغاب سیمان یا چسب سنگ استفاده می‌شود. این سنگ را می‌توان روی انواع دیوارهای آجری، گچی، سیمانی و حتی کاشی مورد  استفاده قرار داد.ابعاد استاندارد سنگ معمولا طول 10 سانتی‌متر و عرض 3 تا 4 سانتی‌متر و ضخامت 1.5 سانتی‌متری است. این سنگ‌ها دارای مقاومت خوبی هستند، زمان اجرای کوتاهی دارند و نصب آنها به سادگی امکان‌پذیر است ضمن این که تنوع رنگی سنگ گیوتین باعث می‌شود که بتوان نقوش زیبایی به وسیله ترکیب آنها به وجود آورد.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 64 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:09

سنگ یکی از مقاوم‌ترین ماده‌های  موجود در طبیعت است، به همین دلیل نیز همواره یکی از بهترین مصالح ساختمانی بوده است، یکی از کاربردی‌ترین سنگ‌ها که محبوبیت فراوانی نیز دارد سنگ تراورتن و سنگ مرمر اصفهان  است، در این مقاله به ماهیت و کاربرد آن اشاره می‌کنیم.

در واقع سنگ مرمر اصفهان  نوعی سنگ آهکی دگرگون شده با کانی‌های رنگارنگ است که کلسیت اصلی‌ترین کانی تشکیل دهنده آن محسوب می‌شود. این کانی در دگرگونی صورت گرفته در سنگ‌های مرمر متبلور و درشت‌تر می‌شود. در واقع مرمر همان سنگ آهک است که در اثر فرآیندهای دگرگونی و تحت فشار و حرارت زیاد به سنگ مرمر تبدیل می‌شود. سنگ مرمر از نظر مشخصات ظاهری به سنگ‌های یک دست و سنگ‌های رگه‌دار تقسیم می‌شود.

رگه‌های موجود در سنگ مرمر به دلیل ناخالصی‌هایی است که در سنگ آهک اولیه وجود دارد. تنوع رنگ  نیز به دلیل موادی چون اکسید آهن، سیلیس، میکا، گرافیت و مواد آهکی در ساختار مرمر است. رنگهایی که در سنگ مرمر دیده می‌شود معمولا در دیگر سنگ‌های طبیعی یافت نمی‌شود.یک نوع سنگ لوکس محسوب می‌شود و ظاهر مجللی به دکوراسیون داخلی ساختمان می‌بخشد، از این سنگ بیشتر در نمای داخلی ساختمان استفاده می‌شود.

انواع سنگ مرمر

 نوعی سنگ دکوراتیو است که بر اساس رنگ طبقه‌بندی می‌شود. رنگ‌های موجود سنگ مرمر شامل سفید، صورتی، سبز، آبی و … است. نامگذاری  نیز بر اساس مکانی که سنگ استخراج می‌شود تعیین می‌گردد.معروف‌ترین معادن سنگ مرمر ایران در جلفا، کاشمر، نقده، یزد، شاهین دژ، سیرجان، بم و محلات قرار دارد.

مزایای سنگ مرمر

استفاده از سنگ مرمر مزایای بسیاری دارد که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– سنگ‌های مرمر در مقابل تغییرات آب و هوایی مثل سرما، گرما و باران آسیب نمی‌بیند.

– سنگ‌های مرمر قابلیت صیقل پذیری زیادی دارند و می‌توان آنها را به خوبی جلا داد.

– سطح سنگ مرمر اصفهان درخشان است و علت آن نیز نفوذ نور به لایه‌های زیرین سنگ و انعکاس آن است. سنگ مرمر بیشترین کاربرد را در سنگ نمای آشپزخانه دارد.

– سنگ مرمر گرما را جذب نمی‌کند و به همین دلیل نیز سطح آن اکثرا خنک است، استفاده از این سنگ به عنوان کفپوش ساختمان باعث می‌شود که فضای داخلی ساختمان خنک باشد.

– بزرگترین مزیت سنگ مرمر ضد آلرژی بودن آن است، این سنگ گرد و غبار را در خود نگه نمی‌دارد.

– تمیز کردن سنگ مرمر به آسانی انجام می‌شود و نیاز به شوینده خاصی ندارد، ضمن این که شرایط نگهداری آن نیز نسبت به سایر سنگها ساده‌تر است.

– از آنجایی که مرمر یک سنگ لوکس محسوب می‌شود استفاده از آن در دکوراسیون داخلی زیبایی و شکوه خاصی به فضا می‌بخشد.

معایب سنگ مرمر

– سنگ مرمر از جمله سنگ‌های متخلخل و نرم است، به همین دلیل به راحتی دچار خوردگی می‌شود به ویژه شوینده‌های اسیدی می‌توانند باعث خوردگی سنگ‌های مرمر شوند.

– قیمت سنگ مرمر نسبت به انواع سنگ‌هایی که در صنعت ساختمان سازی و معماری داخلی به کار می‌روند هزینه بالاتری دارد.

کاربرد سنگ مرمر

همانطور که اشاره کردیم سنگ مرمر در نمای داخلی ساختمان کاربرد بیشتری دارد، از سنگ مرمر به اشکال مختلفی در نمای داخلی استفاده می‌شود که شامل موارد زیر است:

سنگ مرمر در دیوارپوش بین کابینت

یکی از کاربردهای سنگ مرمر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است، استفاده از آن به عنوان دیوارپوش بین کابینتی باعث می شود که نمای داخلی آشپزخانه کاملا لوکس و زیبا به نظر برسد. سهولت پاک کردن و نگهداری سنگ مرمر باعث می‌شود که بهترین کاربرد آن در آشپزخانه شود.

سنگ مرمر به عنوان کفپوش

کفپوش سنگهای مرمر درخشش زیادی در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند، استفاده از این سنگ  به عنوان کفپوش این حسن را دارد که به  آسانی تمیز می‌شود. ضمن این که به دلیل سردی سطح اینگونه مرمرها استفاده از آن در مناطق گرمسیر می‌تواند باعث خنک شدن فضا شود.

استفاده از کفپوش مرمر برای اتاق نشیمن نیز مناسب است، به ویژه اگر از رنگ‌های روشن در این مورد استفاده کنید.

مرمر در ساخت راه پله

سنگ اونیکس یا مرمر یک سنگ با چگالی بالا و سنگین است، به همین دلیل استفاده از آن برای ساخت راه پله در هر مکانی امکانپذیر نیست، اما در صورتی که شرایط انجام این کار وجود داشته باشد ترکیب سنگ نما مرمر با چوب نمایی زیبا و متفاوت ایجاد می‌کند. ترکیب مرمر با نرده های استیل نیز می تواند زیبا و جذاب باشد، سنگ‌های مرمر به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند باعث می‌شوند که فضا بزرگتر از آنچه هست دیده شود.

کانتر سنگ نما مرمر

یکی از رایج‌ترین کاربردهای سنگ ساختمان مرمر کانتر آشپزخانه است، استفاده از مرمرهایی با رگه‌های سیاه رنگ می‌تواند زیبایی خاصی برای این قسمت از نمای داخلی ایجاد کند، استفاده از المان‌های رنگ خنثی در ترکیب با سنگ مرمر باعث  ایجاد نمایی متفاوت و جذاب می‌شود. استفاده از کانترهای سنگ های نمای مرمر در انواع مدل‌ها می‌تواند باعث زیباتر دیده شدن فضای آشپزخانه باشد.

سنگ مرمر در طراحی حمام

استفاده از سنگ مرمر در طراحی حمام و اجزای آن مثل وان، روشویی و دیوارها فضای حمام را بسیار شیک و لوکس می‌سازد.

سنگ مرمر در دیوارپوش

بهترین کاربرد آن استفاده از آن به عنوان دیوارپوش است، دیوارپوش راه پله‌ها، فضاهای داخلی و ترکیب آن با چوب و استیل نمای رویایی پدید می‌آورد. مهمترین تاثیر استفاده از سنگ مرمر اصفهان به عنوان دیوارپوش درخشش زیادی است که به فضا می‌بخشد.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 62 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:08

سنگ یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که به دلیل طول عمربالا و دوامی که دارد بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. البته در معماری امروز از سنگ بیشتر در نمای بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌شود، در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع سنگ‌ ساختمانی اصفهان و کاربرد آنها در معماری بپردازیم.

با ویژگی‌های سنگ ساختمانی آشنا شوید

مهمترین ویژگی‌های سنگ ساختمانی را می توان دوام و مقاومت بالا، جلا پذیری، مقاومت در مقابل ضربه و سایش، قابلیت بالای برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، مقاومت بالا در مقابل حرارت و رطوبت، مقاومت کششی و خمشی مناسب، مقاومت بالا در مقابل تغییرات دمایی و آب و هوایی، پایداری در برابر مواد شیمیایی، اسیدی و قلیایی، غیر قابل نفوذ بودن در مقابل گرد و خاک و حشرات و سایر عوامل و ثبات رنگ دانست.

موارد کاربرد انواع سنگ‌های ساختمانی

از سنگ‌ها معمولا برای پوشش داخلی ساختمان، نما، زیرسازی راهروها و جاده‌ها، دیوار و شالوده، کف خیابان و پیاده‌روها، تزئینات مختلف در قسمت‌های بیرونی و درونی ساختمان استفاده می‌شود.

انواع سنگ‌ ساختمانی را بشناسید

سنگ‌های ساختمانی انواع گوناگونی دارند که با توجه به ویژگی‌های خاص هریک برای بخشی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سنگ گرانیت

گرانیت در واقع یک نوع سنگ آذرین یا آشتفشانی است که به دلیل داشتن چگالی و سختی بالا مقاومت خوبی داشته و به عنوان مصالح بادوام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سنگ قیمت بالایی دارد چرا که کار برش و صیقل دادن آن دارای هزینه بسیار بالایی است. از سنگ گرانیت معمولا در نمای ساختمان، تزئینات داخلی، تاسیسات و کف ساختمان استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های سنگ گرانیت می‌توان به مقاومت بالای آن در مقابل ضربه و نفوذ آب اشاره کرد ضمن این که خاصیت صیقل پذیری این سنگ باعث می‌شود که موارد استفاده از آن در تزئینات ساختمانی بیشتر باشد.

سنگ کوارتزیت

از سنگ کوارتزیت بیشتر برای پوشش دیوارها، نماکاری، سطح پله‌ها و کف زمین استفاده می‌شود. این سنگ در مقابل فرسایش و هوازدگی مقاومت بسیار بالایی دارد، ضمن این که قیمت آن در مقایسه با دیگر سنگ‎های ساختمانی پایین‌تر است و استفاده از آن را برای کاربر به صرفه می‌کند. شباهت زیاد این سنگ با سنگ گرانیت یکی دیگر از ویژگی‌های آن است یک امتیاز ویژه آن در مقابل  گرانیت نیز مقاومت بالاتر سنگ کوارتزیت است. ظاهر سنگ کوارتزیت بلوری و زبر و در رنگ ها ی قرمز، خاکستری و قهوه‌ای دیده می‌شود.

سنگ مرمر

از دیرباز سنگ مرمر جایگاه ویژه‌ای در صنعت معماری داشته است، این سنگ قابلیت صیقل پذیری بالایی داشته و دارای سطحی براق و آینه‌ای است. از آن بیشتر در دکوارسیون داخلی، کفپوش، ستون‌ها، پله‌ها و تزئینات ساختمانی استفاده می‌شود. از آنجایی که مقاومت سنگ مرمر در مقابل نفوذ رطوبت و انواع آلودگی کم است بهتر است از آن به عنوان سنگ نما استفاده نشود. سنگ مرمر در انواع رنگ‌های قرمز، زرد، سفید، ارغوانی، خاکستری و سبز دیده می‌شود و این تنوع رنگ باعث می‌شود که محبوبیت زیادی نسبت به انواع سنگ داشته باشد، اما باید بدانید که قیمت سنگ مرمر نسبت به انواع دیگر سنگ بالاتر است.

سنگ مرمریت

به جز مشابهت نام، هیچ شباهت دیگری به سنگ مرمر ندارد، سنگ مرمریت اگرچه در مقابل نفوذ آب مقاوم است اما در برابر هوازدگی و مواد شیمیایی مقاومت اندکی دارد، بنابراین استفاده از مرمریت در بخش‌های بیرونی ساختمان توصیه نمی‌شود و از آن بیشتر در بخش‌های داخلی استفاده می‌شود. سنگ مرمریت به سه دسته سنگ چینی، سنگ کریستال و سنگ ابری دسته‌بندی می‌شود.

سنگ تراورتن

این سنگ نیز یکی از سنگ‌های مشهور در صنعت معماری و ساختمان سازی است که از آن معمولا برای نماسازی استفاده می‌شود اگرچه در دکوراسیون نیز می‌توان از آن بهره برد. سنگ تراورتن دارای دو نوع ستالا کتیت و استالاگمیت می باشد. سنگ تراورتن حاجی آباد دارای شهرت جهانی است و مرغوب‌ترین نوع این سنگ شناخته می‌شود، سنگ تراورتن حاجی آباد دارای اشکال ابر و بادی و موج دار است و قابلیت برشکاری بالایی دارد.

سنگ آنتیک

سنگ آنتیک یک سنگ ساختمانی است که در طبقه‌بندی سنگهای دکوراتیو قرار می‌گیرد، این سنگ از قرار دادن خرده سنگ‌های تراورتن در کنار یکدیگر تولید می‌شود. سنگ آنتیک یک سنگ تزئینی است که اغلب در نمای داخلی ساختمان از آن استفاده می‌کنند.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 59 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:07

این سؤالی است که بنا داریم در این مطلب، به آن بپردازیم. در زندگی گاهی با انسان‌هایی مواجه می‌شویم که با رفتارهای ناهنجار خود، منافع و شئون زندگی دیگران را مخدوش می‌کنند. برای مقابله با این افراد نیاز داریم بدانیم که چگونه می‌توانیم با صدای قانون با آن‌ها برخورد قاطع و اصولی کنیم. در این شرایط، کمک گرفتن از   منطقی‌ترین اقدام ممکن به نظر می‌رسد. ایران وکیل شما را دعوت به خواندن این مقاله می نماید

 

وکیل کیفری

طبق اصل ۳۵ قانون اساسی، در همه دادگاه‌ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آن‌ها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد.

این اصل قانونی، خود به‌تنهایی گویای اهمیت داشتن وکیل در دعاوی است. با توجه به حساس بودن پرونده‌های کیفری از ابعاد گوناگون که در ادامه ذکر خواهیم کرد این ضرورت، در پرونده‌های کیفری بیشتر خودنمایی می‌کند. چرا که عمدتاً دعاوی کیفری زاده‌ی یک نابهنجاری آنی یا ناخواسته از سوی خاطی هستند که در اکثر موارد منجر به بروز ضرر و زیان‎‌های جبران‌ناپذیر می‌شوند.

 

نیاز به یک وکیل مجرب و کارکشته را در زمینه دعاوی کیفری تنها زمانی درک خواهید کرد که ساعت‌ها در راهروهای طویل و محیط استرس‌زای دادگاه‌ها سردرگم قوانین اعم از ماهوی، شکلی و اطاله دادرسی شده و هیچ‌گونه تخصص و علمی هم در این زمینه نداشته باشید.

اهمیت وکیل در دعاوی کیفری

دعاوی کیفری به آن دسته از دعاوی گفته می‌شود که مرتبط با جرم، مجرم و مسئولیت کیفری هستند. اگر بخواهیم حتی فقط تعدادی از موضوعات کیفری را در اینجا نام ببریم، باید دنیایی از واژگان حقوقی را که برای اکثر مخاطبان مجهول و نامأنوس، ذکر کنیم. کلاه‌برداری، خیانت در امانت، جعل، سرقت، افساد فی‌الارض، بغی، ربا، قتل عمد شبه عمد و خطای محض، جرح عمد شبه عمد و خطای محض و … برای اکثریت عموم واژه‌هایی نامأنوس هستند و اکثراً با مفهوم قانونی و دقیق آن‌ها هیچ آشنایی ندارند. اگر از آن‌ها بخواهیم این کلمات را در چند جمله تعریف کنند نخواهند توانست حتی یک جمله حقوقی صحیح در تعریف آن‌ها ارائه دهند و بیراه نگفته‌ایم اگر ادعا کنیم که چنانچه ما نیز تعریفی برایشان ارائه دهیم باز هم بعید است درک درستی از این مفاهیم داشته باشند.

پس بهتر است قبل از ورود به دنیای وسیع دعاوی کیفری، عزم خود را جزم نموده و برای احقاق حق خود به دنبال وکیلی متبحر باشید تا با مشورت و همراهی یک  وکیل کیفری ، پیروز میدان شوید.

دلیل اهمیت وکیل در دعاوی کیفری

  • آیا می‌دانید تعریف دعوای کیفری در علم حقوق چیست؟
  • آیا با نحوه طرح شکایت کیفری آشنا هستید؟ آیا به قوانین ماهوی و شکلی تسلط کافی دارید؟
  • آیا قادر هستید بدون استرس با قاضی مواجه شوید و به زبان قانون مشکلتان را مطرح کنید؟
  • اصلاً آیا می‌دانید باید چه دعوایی مطرح کنید تا مصداقی از جرم صورت‌گرفته باشد و رد نشود؟
  • آیا می‌دانید که هر موضوعی فقط یک‌بار قابلیت طرح شدن در دادگاه را دارد و اگر نتوانید خوب از خود دفاع کنید با نهایی شدن رأی با موضوعی تحت عنوان اعتبار امر مختومه مواجه خواهید شد و دیگر نمی‌توانید با محوریت آن موضوع طرح دعوا کنید؟
  • آیا تابه‌حال با مشکل اطاله دادرسی در دعاوی مواجه شده‌اید؟
  • اگر ناخواسته مرتکب جرمی شدید آیا می‌دانید که در قانون چه راهکارهایی برای تخفیف مجازات وجود دارد؟

منطقی‌تر آن است که یک موسسه حقوقی متخصص در دعاوی کیفری را بیابید و تمامی مشکلات کیفری خود را به یک وکیل کیفری کارکشته بسپارید تا با خیالی راحت پا در محیط تنش‌زای دادگاه بگذارید.

وظایف وکیل در امور کیفری

سعی کنید از ابتدای راه وکیل کیفری را وارد ماجرا کنید تا راحت‌تر به مقصود خود دست بیابید. هرچند یک وکیل خوب مشهد از هرکجا که وارد ماجرا، شود می‌تواند ورق را به نفع موکّلش برگرداند.

در گام نخست، وکیل با شما به صحبت می‌نشیند و تمامی اسناد و مدارک و ادله‌تان را با دقت بررسی می‌کند. با بیان انتظارات وکیل و موکل از یکدیگر توافق مالی و کاری صورت می‌پذیرد. از اینجاست که کار وکیل آغاز می‌گردد و شما در مرحله‌به‌مرحله‌ی سیر پرونده، ضرورت وجود بهترین وکیل کیفری را احساس خواهید کرد. وکیل کیفری با مراجعه به دادسرا و با ارائه وکالت‌نامه حسب مورد، دعوا را مطرح کرده و یا وارد دعوا می‌شود. (مرجع اولیه تحقیقات در جرائم دادسرا است و ریاست آن را دادستان بر عهده دارد.)

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 63 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:06

روزی که با شخصی اختلاف پیدا می‌کنیم، از کسی شکایت می‌کنیم یا بالعکس کسی از ما شکایت می‌کند و کارمان به دادگاه می‌کشد نیاز است تا از یک وکیل کمک بگیریم. بر حسب نیاز پرونده حتماً نیاز به یک وکیل خوب مشهد خواهیم داشت چون بحث، بحث آگاهی از قانون است که ما از تمام آن گاه نبوده و با آن آشنا نیستیم. برای اینکه حقی از ما ضایع نشود و بتوانیم پرونده را به خوبی پیش ببریم نیاز به یک وکیل خواهیم داشت اما برای انتخاب وکیل خوب چکار کنیم؟

1- حیطه مشکل خود را شناسایی کنید

قبل از انتخاب وکیل خوب مشهد باید انتخاب وکیل درست داشته باشید. امروزه هر وکیلی در زمینه‌ای فعالیت می‌کند که در آن تخصص بیشتری دارد. قبل از اینکه به دنبال وکیل باشید مشکل خود را شناسایی کنید که آیا مربوط به خانواده است یا حالت کیفری و حقوقی دارد؟ با استفاده از مشاوره حقوقی می‌توانید مشکل خود را شناسایی کرده و به دنبال انتخاب وکیل درست برای آن باشید.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که وکیل را برای درازمدت نیاز دارید یا کوتاه مدت؟ اگر هنوز وارد پروسه‌ی خاصی از دادرسی یا دادخواهی نشده‌اید و نیاز به مشاوره و اظهار نظر یک وکیل دارید می‌توانید وکلایی را انتخاب کنید که بیشتر کار مشاوره انجام می‌دهند. اگر می دانید که پرونده شما نیاز به کار طولانی مدت دارد دقت کنید وکیلی را انتخاب کنید که حاضر باشد امور حقوقی شما را برای مدت طولانی به عهده بگیرد.

2- به میزان تجربه وکیل دقت کنید

اکنون که به دنبال وکیل هستید به میزان تجربه وکیل نیز دقت کنید. با هر پرونده‌ای که شخص وکیل قبول می‌کند میزان تجربه او بیشتر شده و بیشتر با زمینه آشنایی پیدا می‌کند. برای پرونده‌های حساس با تجربه‌ترین وکیل را انتخاب کنید.

انتخاب وکیل خوبتعداد پرونده‌هایی که وکیل به عهده داشته، سال‌هایی که خدمت کرده و میزان موفقیت او در پرونده‌های قبلی از معیارهایی هستند که به هنگام انتخاب وکیل خوب باید در نظر داشته باشید. اگر شخصی را می‌شناسید که قبلاً مشکل مشابهی داشته و به دادگاه مراجعه کرده است می‌توانید از او اطلاعات وکیلش را دریافت کنید.

3- وکیلی انتخاب کنید که ارتباط بهتری برقرار می‌کند

مهارت سخنوری و ایجاد ارتباط خوب برای وکلا ضروری است. وکیلی که مهارت سخنوری بهتری دارد مسلماً بهتر می‌تواند از حق شما در دادگاه دفاع کند. نکته‌ای که در انتخاب وکیل خوب در مشهد باید به آن دقت داشت این است که وکیل باید با شما نیز ارتباط خوبی برقرار کند.

وکیل پایه یک دادگستری که بهترین سؤالات را از شما می‌پرسد تا از تمام جهات به مسئله پرداخته و اطلاعات لازم را کسب کند حتماً مناسب شما خواهد بود.

 

4- وکیلی انتخاب کنید که صادق باشد

زمانی که اطلاعات پرونده خود را ارائه می‌دهید دقت کنید که وکیل با شما صادق باشد. باید از وکیل خود سوال کنید که با توجه به شرایط پرونده، مدارک و شواهدی که دارید و مشاهداتی که وجود دارد، امکان پیروزی چقدر است. اگر وکیل با شما صادق باشد به شما می‌گوید که چقدر احتمال دارد که پرونده را ببرید یا ببازید و اگر مجبور به پرداخت هزینه‌ای جهت جبران خسارت شدید چقدر می‌توان این هزینه را کمتر کرد. می‌توانید در همان جلسات اولیه متوجه میزان صداقت وکیل خود شوید.

5- وکیل باید پاسخگو باشد

اگر به دنبال انتخاب وکیل در مشهد هستید وکیلی انتخاب کنید که در برابر سؤالات شما پاسخگو باشد و تمام تلاش خود را بکند تا سؤالات شما برطرف شود. مسلماً زمانی که پرونده را به وکیل می‌سپارید سؤال‌های زیادی در ذهن شما وجود خواهد داشت. وکیلی انتخاب کنید که مسیرهای ارتباطی مختلفی داشته باشد و اینکه در مواقع ضروری پاسخگوی سوالاتتان باشد.

6- تیم حقوقی خبره

وکلایی که در یک مجموعه فعالیت می‌کنند گاها بصورت گروهی روی یک پرونده کار می‌کنند. اگر به دنبال انتخاب بهترین وکیل خبره  هستید دقت کنید که تیم حقوقی پشتیبان نیز حرفه‌ای باشد و بتواند مسائل را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهد.

7- هزینه پرونده از همان ابتدا مشخص باشد

زمانی که به انتخاب وکیل خوب فکر کردید حتماً باید هزینه پرونده را نیز در نظر داشته باشید. اگر از همان ابتدا میزان هزینه‌ای که باید صرف حل شدن پرونده کنید می‌توانید بهتر کار خود را مدیریت کنید. با توجه به مدارک و اطلاعاتی که در ابتدا ارائه می‌کنید وکیل می‌تواند هزینه کلی را تخمین بزند. اگر از پس هزینه‌هایی که جهت مراحل مختلف پرونده بر نمی‌آیید وکیل دیگری انتخاب کنید تا در طول دوره به مشکلی برنخورید.

8- از وکیل خود معرف بخواهید

منظور از معرف وکلای دیگری نیستند که وکیل انتخابی شما را تأیید کنند؛ از وکیل خود بخواهید اطلاعات برخی از موکلان سابق خود را به شما بدهد و یا اطلاعاتی قابل اطمینان از پرونده‌های سابقی که وکالت آن‌ها را به عهده داشته را ارائه کند. با استفاده از اطلاعات ارائه شده می‌توانید با افراد مختلفی که تجربه کار با وکیل داشته‌اند ارتباط برقرار کنید و مطمئن شوید که مهارت و تجربه لازم را برای وکالت پرونده شما دارد.

9- مکان دفتر وکیل

زمانی که به دنبال انتخاب وکیل خوب هستید بهتر است وکیل نزدیکی باشد. به هرحال کارهای مربوط به دادگاه نیاز به رفت و آمد به دفتر وکیل خانواده خواهد داشت تا مشورت کنید و یا مدارکی را ارائه کنید. وکیلی را انتخاب کنید که محل دفترش نزدیک محل زندگی شما باشد و رفت و آمدتان زیاد طول نکشد. امروزه امکان ارسال مدارک بصورت آنلاین و ارتباط آنلاین نیز کاربرد دارد و شاید فکر کنید نیازی به توجه به مسافت دفتر وکیل تا محل زندگی شما نیست؛ ولی با این وجود باز هم مجبور به رفت و آمد خواهید داشت پس بهتر است مکان جغرافیایی دفتر وکیل را نیز در نظر بگیرید.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 64 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:05

علم حقوق به شاخه های مختلفی تقسیم می شود که از مهمترین آن‌ها حقوق خانواده است. 

و از آنجا که خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است، چه فردی چه اجتماعی و از طرفی برای حفظ بنیان خانواده باید تمام تلاش‌ها صورت بگیرد، و از سوی دیگر مسائل خانواده دارای پیچیدگی‌های بیشماری است و حل بسیاری از این مسائل بدون وکیل خانواده در مشهد غیرممکن است لذا ما تا حدودی به اهمیت و لازمه حضور وی در یکسری از مسائل خانوادگی می‌پردازیم و سپس شما را راهنمایی می‌کنیم تا در زمینه انتخاب یک وکیل خوب به یک انتخاب درست برسید. در این مقاله قصد داریم اهمیت و ضرورت وکیل خانواده را متذکر شویم. 

باید بپذیریم که در هر امری باید به متخصص آن مراجعه کرد ولی متاسفانه بسیاری از مردم خود را صاحب نظر در مسائل حقوق خانواده می‌دانند. حتی برای دیگران نسخه می‌پیچند و راهنمایی هم می کنند! 

به نظر می رسد حقوق خانواده ساده‌ترین رشته حقوق است در حالی که چنین نیست و سرشار از ظرایف است؛ و به جرات می‌گوییم که وکلایی از پس مسائل خانواده برمی‌آیند که واقعا با تجربه و آگاه به تمام مسائل و ظرائف خانواده باشند.  

 

وکیل خانواده به چه وکیلی گفته می‌شود؟

وکیل خانوادهوکیل خانواده در مشهد که به صورت مستمر و در طول سالیان در دادگاه‌های خانواده رفت و آمد دارد و با دعاوی مختلف خانوادگی سروکار داشته باشد. 

او کسی است که در کلیه دعاوی خانواده از جمله انواع طلاق، نفقه و مهریه، جهیزیه، حضانت و….. می تواند اقامه دعوا نماید.

برای مسائل و مشکلات خانوادگی نمی‌توان از هر وکیلی استفاده کرد زیرا وکلا هر کدام در کار خود تخصص مخصوص به خود را دارند. برای مسائل مربوط به خانواده لازم است حتما شما با یک وکیل خانواده تماس بگیرید در حالیکه در مشاوره‌ی خانوادگی نیز مهارت داشته باشد.

انتخاب چنین وکیلی باید آگاهانه صورت بگیرد زیرا اگر با انتخاب نادرست و عجولانه یک وکیل بی‌تجربه را برای مسائل خود انتخاب کنیم، چنین وکیلی ناخواسته شما را به سوی شکست پیش می‌برد.

لذا فقط اطلاعات حقوقی در محاکم خانواده کافی نیست بلکه آشنایی با رویه دادگاه بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی کشور نیز در پیروزی نقش کلیدی دارد. 

همچنین وکیل خانواده باید برای دفاع بهتر، دانسته‌های به روز داشته باشد و آن را چاشنی علم و تجربه کند و همیشه برای حل مشکل دنبال راه‌حل و چاره‌اندیشی باشد و رویه قضایی را ماهرانه دنبال کند و در لحظه به فکر حل مسائل باشد.

وقتی یک وکیل با تجربه بالا و علم زیادش، باید این همه احتیاط کند آیا باز جایی برای اکتفا به تجربیات ناقص و دانسته‌های پراکنده شما و دیگران باقی خواهد ماند؟!

چند دلیل برای استخدام وکیل خانواده:

اکثر وکلای خانوادگی، موکلان را در پرونده‌های طلاق و سایر امور مرتبط با طلاق راهنمایی می‌کنند، و اصولا مراجعه‌کنندگان به وکیل خانواده بیشتر به این بُعد محدود می‌شود. و در کل قانون خانواده یک محدوده نسبتا وسیع است، 

مثلا مسائل مربوط به حاشیه‌های طلاق از قبیل حضانت، نفقه، مهریه و … 

قوانین طلاق از چه زمانی وضع شد؟

در ایران مقررات طلاق از فقه امامیه برگرفته شده است و نخستین قانون مدون و منسجم در زمینه طلاق در سال ۱۳۱۳ به تصویب مجلس شورای ملی رسید. تصویب قانون حمایت از خانواده سال ۱۳۴۶ نخستین گام قانونگذار در محدود کردن اختیارات مرد در طلاق به شمار می‌رود. زیرا تا آن زمان طلاق در اختیار مرد بوده و هرگاه اراده می‌کرد می‌توانست زن را بدون رضایت او طلاق بدهد. اما بر اساس قانون حمایت از خانواده سال ۱۳۴۶ به دادگاه‌ها اختیار داده شد که فقط در مواردی خاص به درخواست زن و شوهر یا توافق آنها گواهی عدم امکان سازش صادر کند.

بر اساس این قانون، طلاق هریک از زوجین باید مبتنی بر علل موجه می‌بود . با تصویب قانون حمایت از خانواده  سال ۱۳۵۳، اختیار مطلق و نامحدود مرد بر دادن طلاق برداشته شد و هر یک از زوجین که متقاضی طلاق بودند با  مراجعه  به دادگاه درخواست خود را  مستند به یکی از موارد ذکر شده در قانون مطرح می‌ساختند. 

اغلب دلایل استخدام یک وکیل خانواده: 

طلاق:

وکلای طلاق معمولا باید در تقسیم دارایی‌های موجود در زندگی زناشویی، مهریه، محاسبه نفقه همسر، تصمیم‌گیری برای حضانت کودکان، وکیل طلاق توافقی، ازدواج مجدد، نامزدی و خسارت ناشی از برهم زدن آن، نکاح دائم، موقت و اذن در نکاح، شروط ضمن عقد نکاح، جهیزیه، نفقه زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت، تمکین و نشوز، حضانت و ملاقات کودک، نسب، رشد، حجر و رفع آن، ولایت قهری، قیمومت مهارت داشته باشند. 

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 60 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:04

  • به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود تا شخصی به وکیل مراجعه کند؟
  • خود شما تا بحال چندبار به وکیل مراجعه کردید؟
  • آیا با مراجعه به وکیل مشکلتان حل شده؟
  • آیا تابحال این موضوع که کدام وکیل بهتر است و می‌تواند شما را بهتر در جریان پرونده یاری کند دغدغه ذهنی شما بوده؟

شاید بارها نام وکیل پایه یک دادگستری مشهد به گوشتان خورده باشد و این تابلو را سر در دفتر وکلا دیده باشیم ولی باز مرددیم که برای حل پرونده پیش کدام وکیل برویم. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین خصوصیات یک وکیل خوب و وکیل پایه یک دادگستری را بگوییم تا شما بدون تردید بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

قبل از هر چیز باید بدانیم وکیل پایه یک دادگستری به چه کسی می‌گویند؟

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو چیست؟

وکلای دادگستری برای اینکه بتوانند در کلیه امور حقوقی، از جمله مشاوره حقوقی، تنظیم دادخواست و لایحه برای موکل خود وکالت کنند، باید دارای پروانه وکالت دادگستری از مراجع ذی‌صلاح و قانونی باشند.

این پروانه با دو عنوان متفاوت، به متقاضی پروانه وکالت، اعطا می‌شود:

  • پروانه وکالت دادگستری پایه یک
  • پروانه وکالت دادگستری پایه دو

وکیل پایه یک و پایه دو هردو این اجازه را دارند که در زمینه امور حقوقی وکالت انجام دهند ولی در  بعضی امور با یکدیگر تفاوت دارند.

از جمله اینکه وکیل پایه یک این اجازه را دارد که بدون هیچ محدودیتی در تمامی محاکم حقوقی یا کیفری کل کشور فعالیت حقوقی کنند. اما وکیل پایه دو فقط حق وکالت در آن دسته محاکم کیفری را دارد که به جرایم تعزیری حبس کمتر از ۱۰ سال، شلاق و جزای نقدی و همچنین در محاکم حقوقی پرونده‌های مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان و خواسته‌های غیر مالی به جز اصل نکاح و طلاق و اثبات نسب و نفی نسب را دارد.

در نهایت وکیل پایه یک مشهد آن دسته از وکلایی هستند که از کانون وکلای دادگستری پروانه اخذ می‌کنند بدواً دوره کارآموزی را به مدت ۲ سال طی می‌کنند و می‌توانند زیر نظر وکیل سرپرست به دفاع از حقوق موکل اقدام کنند و پس از طی ۲ سال و همچنین تأیید صلاحیت علمی و گزینش‌های مربوطه موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شوند.

شاوره و همراهی یک وکیل پایه یک دادگستری

آیا می‌دانید این مشکلات با مشاوره و همراهی یک وکیل دادگستری قابل حل است؟

  • با مشورت به جا و انتخاب درست خواهید دانست که مشکل خود را کجا مطرح کنید و از چه کسی مشاوره بگیرید تا شما را به سمت بهترین و خبره‌ترین وکیل هدایت کنند.
  • شما با دانستن مهم‌ترین خصوصیات وکیل پایه یک و عنوان کردن مشکلتان بهترین تصمیم ممکن را برای حل مشکلتان می‌توانید داشته باشید.
اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 61 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:03

بی شک کسی که به مزایای وکیل حقوقی در زمینه دعاوی حقوقی یا معاملات آگاهی داشته باشد بدون داشتن یک وکیل باتجربه ریسک نمی‌کند و خود را در معرض خطرات احتمالی قرار نمی‌دهد.

همه ما می‌دانیم که یک بیمار هرگز نباید با دانش محدود خود دست به خود درمانی بزند و بیشتر مواقع تا بیمار می‌شویم به خصوص وقتی علت بیماری را نمی‌دانیم به پزشک متخصص مراجعه می‌کنیم . کارهای دادگاهی ما نیز کمتر از بیماری نیست و همانطور که برای بیماری‌ها به پزشک متخصص مراجعه می‌کنیم برای امور حقوقی نیز باید به متخصص آن یعنی  وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنیم.

کارهای حقوقی، معاملات و … از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است و طی کردن مسیر برای رسیدن به موفقیت در دعاوی حقوقی و دادگاه نیاز به داشتن علوم تخصصی در این زمینه و دانستن بندها و تبصره‌های قانونی است.

شاید در نگاه اول حل یک پرونده حقوقی سهل به نظر برسد ولی در واقع دارای ریزه‌کاری‌های فراوانی است و تنها یک وکیل می‌تواند شما را از مسیری هدایت کند که موفقیت شما حتمی‌تر و سریع‌تر اتفاق بیفتد.

گاهی  لازم است قبل از طرح دعوای اصلی مقدماتی صورت گرفته و در صورت عدم انجام، دعوا به نتیجه مطلوب منجر نشود. مثل تامین دلیل یا تامین خواسته یا ارسال اظهارنامه که عموماً اقدامات مستقلی نیستند اما می‌تواند تاثیر مثبت در دعوای اصلی بگذارند. تشخیص زمان و ضرورت انجام این قبیل مقدمات در حیطه تخصص یک وکیل با تجربه  است

گاهی شما به یک مشکل حقوقی برخورد می‌کنید که در نظر اول حل آن آسان به نظر برسد ولی همیشه این را در نظر داشته باشید که شما از تمام قوانین اطلاع ندارید و تنها شخصی می‌تواند شما را به درستی راهنمایی کند که به تمام قوانین آشنایی کامل داشته باشد.

کار اصلی یک وکیل حقوقیکار اصلی یک وکیل حقوقی:

کار اصلی وی این است که به نمایندگی از یکی از طرفین دعوا، در دادگاه حاضر شود و از حقوق موکلش دفاع کند.

بیشترین تخصص‌های وکیل حقوقی به کدام حوزه‌ها مربوط می‌شود؟

  • وکیل معاملات

اختلافات در باب چگونگی عقد قرارداد و معاملات در حیطه تخصص او است. سعی کنید به هنگام انجام هرگونه معامله شامل ( عقد بیع، رهن، اجاره و …) یک  را در کنار خود داشته باشید.

  • نقش وکیل حقوقی در مالکیت خصوصی:

فرض کنید که شما ملکی را به شخص دیگری اجاره داده‌اید و اکنون متوجه شدید که این شخص، توانسته مدرکی را دّال بر مالکیت ملک جعل کند و صاحب ملک شما شود. در چنین مواقعی بهترین راهکار شما مراجعه به یک وکیل حقوقی است که می‌تواند مالکیت شما را به اثبات برساند.

  • وکیل خانواده:

وکیل خانواده کسی است که در امور حقوق و مقررات خانوادگی تسلط کامل و جامع داشته باشد. از جمله به دعاوی مربوط به مهریه ، نفقه، و دیگر مسائل مالی مربوط به حوزه طلاق، می‌تواند رسیدگی کند.

  • وکیل ملکی

 که در مورد انواع املاک اعم از بایر و غیر بایر اطلاعات نسبی حقوقی داشته باشد.

  • وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت وکیلی است که در امور مربوط به مهاجرین به کشورهای دیگر اطلاعات حقوقی  کافی داشته باشد. دفاع از حقوق مهاجرین در کشورهای مقیم یا در خصوص تابعیت بدرستی اقدام کند.

  • وکیل امور قراردادها

وکیلی که در قراردادهایی که بین اشخاص تنظیم می‌شود اطلاعات نسبی حقوقی داشته باشد. این قرار‌دادها می‌تواند بین اشخاص حقیقی یا حقوقی تنظیم شود. مطمئنا وجود وکیل باتجربه در زمان عقد قرار‌دادهای مذکور، تا حد زیادی از خسارات و کلاهبرداری‌های ممکن در آینده جلوگیری می‌کند.

  • وکیل شرکت‌ها

وکیلی است که در امور مربوط به شرکت‌ها و انواع آن اطلاعات کامل حقوقی داشته باشد. شرکتهایی مانند شرکت با مسئولیت محدود، شرکت‌های  تضامنی و یا شرکت‌های غیر‌تجاری مانند: شرکت‌های عام‌المنفعه و فرهنگی باشند.

  • وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته وکیلی است که در امور مربوط به انواع چک‌ها که از بانک‌های مختلف صادر می‌شود، اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند از موکل خود  به درستی دفاع کند.

ویژگی وکیل حقوقی خوب :

بهترین وکیل حقوقی مشهد با یک نگاه به طرح شکایت و دعوا در درجه اول تشخیص می‌دهد که ادامه این طرح شکایت فایده دارد یا خیر. مثلا اگر متوجه شود که ادامه چنین پرونده‌ای بی‌ثمر هست و تنها موجب اتلاف وقت و هزینه موکل می‌شود از همان ابتدا به وی گوشزد می‌کند و اگر امیدی به آن بود هرچند کم، تمام توان خود را درجهت به ثمر رسیدن آن می‌کند و از همان ابتدا به موکل آمادگی می‌دهد که حدودا چند درصد احتمال موفقیت وجود دارد و از چه راهی زودتر به مقصد خواهد رسید.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 64 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:02

دسترسی به شماره وکیل یا وکلای کارکشته، چه اهمیت یا مزیتی می‌تواند داشته باشد؟

واقعیت این است که انتخاب وکیل کار بلد، به‌روز و عالم به زیروبم قوانین و تبصره‌ها، از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی یک انسان است. از آن دست انتخاب‌هایی که شاید فکرش را هم نکنید که یک روز برایتان اهمیت پیدا کند. ولی به‌هرحال، زندگی همیشه چند قدم جلوتر از انتظارات و پیش‌بینی‌های ما حرکت می‌کند و هر انسانی، فارغ از اینکه چقدر درست و به‌هنجار رفتار می‌کند، ممکن است روزی درگیر ماجراهای حقوقی یا کیفری شود و به وکیل نیاز پیدا کند.

اصلی‌ترین ضرورت دسترسی به شماره وکیل خوب برای برقراری تماس با او این است که اغلب پرونده‌های حقوقی یا کیفری برای ما بسیار سرنوشت‌ساز هستند و بعضاً می‌توانند مسیر زندگی‌مان را عوض کنند. احتمالاً دیده‌ایم که اطرافیانمان با انتخاب وکیلی غیر متعهد، سال‌ها درگیر پرونده‌ای فرسایشی بوده‌اند و تمام این مدت، استرس و تنش و عصبانیت را به دنبال خود کشیده‌اند و کل زندگی آن‌ها از تبعات این ماجرا، متأثر شده است. شاید اگر آن‌ها به شماره وکیل خوب  در مشهد دسترسی داشتند و گام اول را تحت نظارت و مشاوره‌های چنین وکیلی، درست برمی‌داشتند، شرایط پرونده برای آن‌ها طور دیگری پیش می‌رفت. شاید اگر از یک مرجع معتبر و تخصصی برای یافتن وکیل کمک می‌گرفتند، شرایط طور دیگری بود.

شماره وکیلپس از آغاز یک ماجرای کیفری یا حقوقی، دیگر اهمیت چندانی ندارد که چرا وارد آن شده‌اید؟

در چنین موقعیتی، مهم این است که بتوانید با همراهی یک وکیل کارکشته، برای احقاق حقتان، به بهترین شکل از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنید. در این شرایط، هیچ چیز بیشتر از دسترسی به شماره وکیل و تماس با یک فرد خبره و آگاه، اهمیت ندارد؛

  • اما چطور می‌توان این پل ارتباطی را ایجاد کرد؟
  • از چه طریقی می‌توان با دسترسی به شماره وکیل مشهد ، آن هم وکیلی که بتواند واقعاً ورق را به نفع موکلش برگرداند، نسبت به برقراری ارتباط و دریافت کمک اقدام کرد؟

از طرفی، گاهی ممکن است با شرایطی روبرو شوید که خودتان مجبور باشید یک دعوای قانونی را علیه فرد یا افرادی که حقتان را پایمال می‌کنند، مطرح کنید. در چنین موقعیت‌هایی، پرسش‌های مختلفی در ذهنتان ممکن است ایجاد شود. پرسش‌هایی که در پیچ‌وتاب و گستردگی دنیای قانون، به پاسخ‌هایی کارشناسانه نیاز دارند و خودتان نمی‌توانید با تکیه بر دانسته‌ها، پاسخ مناسبی برای آن‌ها پیدا کنید. در اینجا نیز دسترسی به شماره وکیل مجرب و کمک گرفتن از او، از نان شب هم واجب‌تر می‌شود!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای دریافت پاسخ سؤال‌های قانونی‌تان، شماره وکیل خوب را برای برقراری تماس با او، از این و آن خواسته باشید و آن‌ها در جوابتان، آدرس فلان خیابان و فلان ساختمان را به شما داده باشند؛ اما واضح است که این جواب سؤالی نیست که شما از آن‌ها پرسیده بودید! شما در جستجوی شماره وکیل بودید نه آدرس وکیل! شاید به هر دلیلی، مراجعه حضوری برایتان امکان پذیر نباشد.

فرض کنید به مسافرت رفته‌اید و کیلومترها از شهر خود دور هستید و در طول سفر، به هر دلیلی مثل دعوا یا تصادف، وارد یک ماجرای قضایی شده‌اید. واضح است در چنین شرایطی، به یک وکیل نیاز پیدا می‌کنید تا در تمام مراحل پیگیری قانونی ماجرا در کنار شما باشد. شاید بخواهید از صفر تا صد پرونده را به وکیل بسپارید. تردیدی نیست اگر بخواهید پرونده‌تان را به یکی از وکلای شهر خودتان بدهید، بُعد مسافت و فاصله جغرافیایی، هزینه و دشواری پیگیری پرونده را به شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد. اینجاست که نیاز به شماره وکیل یا وکلایی در همان شهر، ضرورت پیدا می‌کند تا بتوانید فردی را پیدا کنید که حتی بدون حضور شما، امور پرونده را به‌طور دائم پیگیری کند و شانس پیروزی‌تان را به حداکثر برساند.

شماره وکیل در هر شهری را با ایران وکیل پیدا کنید!

اما ماجرا با دسترسی به شماره وکیل، تمام نمی‌شود! مطمئناً وکیلی که برای دفاع از حقتان انتخاب می‌کنید، باید فردی معتمد، مطلع و باهوش باشد؛

اما چطور می‌توان چنین وکیلی پیدا کرد؟

آیا می‌توان صرفاً با استناد به پیشنهاد اطرافیان، وکیل انتخاب کرد؟

آنچه واضح است شناسایی وکلای خوب، می‌تواند فرایندی زمان‌بر باشد و این کار بالأخص با توجه به افزایش تعداد وکلا در شهرهای مختلف، به کار بسیار سخت‌تری در مقایسه با قبل تبدیل شده است. اینجاست که یک وب‌سایت مرجع برای یافتن شماره وکیل، می‌تواند مسیر درستی را پیش پای موکلین قرار دهد و راه دسترسی آن‌ها به بهترین وکلای هر شهر را هموار کند.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 63 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:01

یکی از مسائلی که پس از فوت هرکس، بازماندگان یا وراثش را درگیر می‌کند، تقسیم ماترک است که البته ماهیتی حقوقی و راهکار قانونیِ تعیین‌شده‌ای دارد. در برخی خانواده‌ها تقسیم ماترک با توافق وراث و البته طبق قانون صورت می‌گیرد و در برخی دیگر، منجر به کشمکش و توسل به اقدام قانونی می‌شود که حتماً این چالش‌ها را به‌کرات در اطرافتان دیده‌اید. شاید هم در ذهنتان در مورد این قضیه سؤال‌هایی مطرح‌شده باشد که:

  • مثلاً ماترک متوفی چیست؟
  • گواهی انحصار وراثت چیست و چگونه باید آن را بگیرید؟
  • آیا برای تقسیم ماترک می‌شود به وکیل متخصص ارث و میراث مراجعه کرد؟

ما در این مقاله سعی داریم که شما را با زبانی ساده به پاسخ سوالاتتان برسانیم.

 

بهترین وکیل ارث

ماترک چیست؟

ماترک واژه‌ای عربی و به معنای “آنچه باقی‌مانده” است. ماترک متوفی یا ترکه، دارایی به‌جامانده از متوفی را گویند اعم از اموال، حقوق و مطالباتی که متعلق به متوفی است و دیون و تعهداتی که بر گردن متوفی است و از دارایی او باید پرداخت شود. اموال و حقوق قابل‌انتقال از مصادیق ترکه هستند.

مصادیق ماترک یا ترکه

همان‌طور که گفته شد اموال و حقوق قابل‌انتقال از مصادیق ترکه هستند، اما منظور از اموال و حقوق قابل‌انتقال چیست؟ اموال اعم است از منقول و غیرمنقول.

  • اموالی که در مالکیت متوفی هستند. مثل خانه، زمین، ماشین و…
  • اموالی که متوفی، سبب تملک مال دیگری را به‌واسطه آن ایجاد کرده باشد. مثلاً محصول باغی که متوفی پرورش داده و چند ماه پس از فوتش، برداشت می‌شود و مواردی ازاین‌دست.
  • اموالی که متوفی به‌صورت نقدی یا غیر نقدی به کسی بدهکار است که باید از دارایی متوفی پرداخت شود. مثل چک پرداخت‌نشده، محکومیت‌های مالی و …

طبق ماده 226 قانون امور حسبی: ورثه ملزم نیستند غیر از ترکه چیزی به بستانکاران بدهند و اگر ترکه برای ادای تمام دیون کافی نباشد، ترکه مابین تمام بستانکاران به نسبت طلب آن‌ها تقسیم می‌شود مگر آنکه آن را بدون شرط قبول کرده باشند.

حقوق قابل‌انتقال

  • انواع خیارات
  • حق رد و اجازه عقد فضولی
  • حق رهن مرتهن بر عین مرهونه
  • حقوق مستمری فوت‌شدگان تأمین اجتماعی درصورتی‌که ورثه تحت تکفل داشته باشند. در ماده 81 قانون تأمین اجتماعی از افرادی که واجد شرایط دریافت مستمری هستند، نام‌برده شده است.
  • و …

اگر می‌خواهید برای تقسیم ماترک به دادگاه مراجعه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم به یک وکیل متخصص ارث ‌و میراث مراجعه کنید تا مسیر تقسیم ماترک را بدون مشکل، در حداقل زمان و با آگاهی از همه جوانب طی کنید؛ اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید وکیل ارث در مشهد  اختیار کنید، با ما باشید تا به شما بگوییم تقسیم ماترک را باید از کجا شروع کنید.

در گام اول لازم است بدانید پس از مرگ، دیون متوفی حال می‌شود؛ یعنی زمان تقسیم ارث‌ومیراث، پرداخت دیون متوفی اولویت دارد. شایان‌ذکر است که مهریه زوجه، جزء دیون متوفی محسوب می‌شود. طبق ماده 225 قانون امور حسبی: دیون و حقوقی که به عهده متوفی است بعد از هزینه کفن‌ودفن و تجهیز دیون متوفی و سایر هزینه‌های ضروری از قبیل هزینه حفظ و اداره ترکه باید از ترکه داده شود.

گواهی انحصار وراثت

گواهی انحصار وراثت

نخستین مرحله، برای تقسیم ماترک، اخذ گواهی انحصار وراثت بوده که گرفتنش الزامی است. در گواهی انحصار وراثت، ورثه متوفی توسط مرجع قضایی تعیین می‌شود. درواقع با گرفتن گواهی انحصار وراثت، وراث متوفی مجاز می‌شوند برای تقسیم ماترک اقدام قانونی کنند. فراموش نکنید که برای انجام تمام امور حقوقی، بانکی و … متوفی، گواهی انحصار وراثت، لازم است.

مرجع درخواست انحصار وراثت کجاست؟

طبق ماده 11 قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 1387، شورای حل اختلاف: آخرین محل اقامت متوفی، مرجع صالح به رسیدگی برای صدور گواهی است. به این منظور شخص درخواست دهنده باید به‌صورت کتبی تمام اطلاعات خود و شخص متوفی را نوشته و به شورا تحویل دهد.

دادگاه محل اقامت دائمی متوفی، صلاحیت صدور گواهی انحصار وراثت را دارد. چنانچه محل اقامت متوفی خارج از کشور باشد، دادگاه تهران صلاحیت رسیدگی به این امر را دارد.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 79 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 8:00

امروزه مطالبه مهریه در کشورمان به یک معضل جدی تبدیل‌ شده است که البته می‌توان گفت افزایش قیمت سکه بهار آزادی یکی از دلایل آن است. مطمئناً همه شما در اطرافتان با زنان بسیاری مواجه شده‌اید که درگیر دادگاه و وکیل مطالبه مهریه هستند. اگر با آن‌ها به صحبت بنشینید، حتماً از روند سخت و طولانی پرونده خواهند گفت. مطالبه مهریه موضوعی است که پرونده‌ای آسان به نظر می‌رسد اما وقتی در دادگاه پا می‌گذاریم و پیگیر پرونده می‌شویم، درمیابیم که این‌گونه نیست و باید کار را به یکی از بهترین وکیل مهریه  سپرد.

 مجموعه ایران وکیل در این مقاله سعی دارد شما عزیزان را در وهله اول با تعریف قانونی مهریه و انواع آن و بعد با راه‌های تقاضای مهریه آشنا کند و به شما بگوید از چه راهی برای وصول مهریه اقدام کنید تا زودتر به نتیجه مطلوب برسید.

 

مهریه چیست؟

مهریه یکی از مهم‌ترین و دیرینه‌ترین سنت‌های ازدواج در فرهنگ ایران بوده و در نظام حقوقی خانواده از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در قانون ایران علاوه بر ارث، دو منبع مالی دیگر برای زنان وجود دارد که پس از ازدواج برای آنان ایجاد می‌شود: مهریه و نفقه.

وکیل مهریه - هزینه وکیل مهریه و صفر تا صد گرفتن مهریه

مهریه یک حق مالی است که به‌محض خواندن خطبه عقد برای زن ایجاد می‌شود. مقدار مهریه به تراضی طرفین تعیین می‌شود و تعیین میزان آن تابع هیچ قانون و ضابطه‌ای نیست. طبق ماده 1078 قانون مدنی: هر چیزی را که مالیت (ارزش مادی) داشته باشد و قابل تملک باشد می‌توان مهر قرار داد. سکه بهار آزادی، وجه نقد، شاخه گل، کلام‌الله مجید و … از مواردی هستند که اصولاً به‌عنوان مهریه در نظر گرفته می‌شوند. مهریه به دو صورت قابل پرداخت است: عندالمطالبه و عندالاستطاعه

  •       عندالمطالبه: زوجه در هر زمان که بخواهد می‌تواند تقاضای وصول مهریه کند.
  •       عندالاستطاعه: زوجه در صورتی می‌تواند تقاضای وصول مهریه کند که زوج استطاعت مالی پرداخت مهریه را داشته باشد.

به‌مجرد وقوع عقد، مرد موظف است تا 110 عدد سکه بهار آزادی را عندالمطالبه و بقیه را عندالاستطاعه پرداخت نماید. به عبارتی زوج در صورت عدم پرداخت مهریه به میزان 110 عدد سکه بهار آزادی جلب یا زندانی خواهد شد و بیش از 110 عدد سکه بهار آزادی ضمانت اجرای کیفری ندارد. اگر زوج برای پرداخت این میزان از مهریه تمکن مالی نداشته باشد می‌تواند دادخواست اعسار به دادگاه تقدیم کند، وی برای اثبات عسر خود باید مدارکی به دادگاه ارائه کند که شامل این موارد می‌باشد: استشهادیه (شهادت کتبی دو نفر که از اعسار زوج اطلاع دارند.)، صورت از کلیه اموال زوج اعم از منقول و غیرمنقول، صورت از میزان وجه نقدی که در حساب‌های بانکی دارد و فهرستی از نقل‌وانتقالات سال اخیر. درصورتی‌که دادگاه اعسار زوج را بپذیرد، مهریه را قسط‌بندی می‌کند.

انواع مهریه

  • مهرالمسمی: مالی معین است که با توافق زوجین به‌عنوان مهریه تعیین می‌شود و همچنین زوجین می‌توانند شخصی را به‌عنوان داور انتخاب کنند تا میزان مهر را تعیین کند. مهرالمسمی رایج‌ترین نوع مهریه در این سنت دیرینه ایران است.
  • مهرالمثل: اگر حین عقد، مهریه و میزان آن تعیین نشده باشد و مرد بعد از نزدیکی بخواهد زن را طلاق دهد، زن مستحق مهرالمثل است. میزان مهرالمثل را کارشناس دادگستری تعیین می‌کند.
  • مهرالمتعه: اگر حین عقد، مهریه و میزان آن تعیین نشده باشد و مرد قبل از نزدیکی بخواهد زن را طلاق دهد، زن مستحق مهرالمتعه است. برای تعیین میزان مهرالمتعه، توانایی مالی زوج ملاک است.

راه‌های اقدام وصول مهریه

برای اقدام وصول مهریه از دو طریق می‌توان وارد عمل شد:

  1. مراجعه به دادگاه
  2. مراجعه به اجرای ثبت‌اسناد

برای اقدام وصول مهریه باید یکی از این دو مرجع را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید اقدام هم‌زمان در این دو مرجع امکان‌پذیر نیست. البته می‌توانید برای مطالبه بخشی از مهریه از دادگاه اقدام کنید و برای مطالبه بخش دیگر از طریق اجرای ثبت‌اسناد اقدام کنید.

اقدام و وصول مهریه از طریق دادگاه

مطالبه مهریه یک دعوای مالی است، به همین دلیل برای اقدام وصول مهریه از طریق دادگاه باید هزینه دادرسی پرداخت کنید. با ثبت دادخواست مهریه، اگر مهریه زیر 20 میلیون تومان باشد پرونده به شورای حل اختلاف و اگر بیش از 20 میلیون تومان باشد، به دادگاه خانواده ارجاع داده می‌شود. در این مرحله، زوجه با معرفی اموال و دارایی زوج می‌تواند تقاضای توقیف اموال شوهر را کند، درصورتی‌که اموال معرفی‌شده جز مستثنیات دین (ماده ۲۴ قانون جدید نحوه محکومیت‌ها مالی) نباشد، قرار تأمین خواسته (خواهان می‌تواند از ابتدای اقدام و وصول مهریه از طریق دادگاه تا زمان صدور حکم علیه خوانده، خواسته دعوا را بازداشت کند و مانع هرگونه نقل‌وانتقال آن شود.) صادر می‌شود، بدیهی است که خوانده می‌تواند به ‌قرار تأمین خواسته اعتراض کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه حقتان ضایع نشود و بتوانید سریع‌تر به آن دست‌یابید، از یک وکیل مهریه در مشهد خوب کمک بگیرید.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 47 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 7:59

گاهی انتخاب با چشمان بسته، انسان را به تنگناهایی می‌کشاند که بدترین راه‌حل، تبدیل به بهترین راه‌حل می‌شود. طلاق که امروزه، یکی از جدی‌ترین معضلات اجتماعی کشور است، موضوعی است که به‌کرات درباره‌اش می‌شنویم. ما در این مقاله می‌خواهیم طلاق از نوع توافقی را برایتان شرح دهیم. همپنین شما را با وکیل طلاق توافقی آشنا کنیم

طلاق توافقی ظرف مدت ۲۰ روز کاری توسط وکلای پایه یک دادگستری

گاهی طرفین ازدواج با هم به این نتیجه تلخ می‌رسند که ادامه زندگی مشترک برایشان مقدور نیست و باید از هم جدا شوند. البته نباید در اتخاذ چنین تصمیمی عجله به خرج داد اما چنانچه هم‌زمان تصمیم به جدایی گرفتید، این را بدانید که مدت‌زمان طلاق زوجین به صورت توافقی بسیار کم است و کمتر شما را درگیر دادگاه و مشکلات اطاله‌ی دادرسی می‌کند.

ایران وکیل در این مقاله  شما را با طلاق توافقی و نکات پیرامون آن بیشتر آشنا می‌کند.

 

طلاق توافقی چیست؟

طلاقی است که در آن زوجین، هر دو به‌طور اختیاری خواهان این هستند که از هم جدا شوند؛ و با توجه به مدت‌زمان که بسیار کم است، آن را انتخاب می‌کنند. در دادخواست توافقی نام زوج و زوجه هردو در ستون خواهان قید می‌شود. ، زوجین خودشان در مورد مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزند تصمیم می‌گیرند و دادگاه برای صدور حکم، تابع تصمیمات توافقی زوجین است.

طلاق های توافقی کم درد سرترین نوع طلاق است که شما می‌توانید به‌آسانی و در کم‌ترین دوره زمانی به آن دست‌یابید؛ اما سؤالی که هم‌اکنون مطرح می‌شود این است که این فرایند را چطور باید آغاز کرد و مدارک طلاق توافقی چه هستند؟ مدت‌زمان طلاق زوج به صورت توافقی چقدر است؟ یکی دیگر از سؤالات رایجی است که در اینجا به آن‌ها می‌پردازیم.

طلاق توافقی چیست؟مدارک طلاق توافقی

  • قسمت مدارک طلاق توافقی بزنید
    اصل شناسنامه
    اصل سند ازدواج
    اونجا که نوشته کپی رو بردارید
    نیاز به ارائه کپی نیس
    بند آخر گواهی عدم امکان سازش رو هم بردارید

 

برای اقدام به طلاق توافقی، گام اول، ثبت‌نام در سامانه تصمیم (سامانه نوبت‌دهی طلاق) است. با ثبت اطلاعات شخصی‌تان در این سامانه، می‌توانید از مرکز مشاوره نوبت دریافت کنید. پس از گذراندن جلسات مشاوره که اصولاً  5 جلسه می‌باشد، اگر متقاعد به ادامه زندگی نشدید، می‌تواند گواهی عدم انصراف از طلاق را دریافت کنید و برای ثبت دادخواست طلاق توافقی مشهد به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه فرمایید.

طبق ماده ۲۴ قانون حمایت خانواده: «ثبت طلاق و سایر موارد انحلال نکاح و نیز اعلام بطلان نکاح یا طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق، حسب مورد پس از صدور گواهی عدم امکان سازش یا حکم مربوط از سوی دادگاه مجاز است.»

مراحل طلاق توافقی

  • رشد فزاینده طلاق و انتخاب طلاق توافقی به این دلیل که مدت‌زمان طلاق توافقی بسیار کم است، باعث شده مسئولان اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای به نام تصمیم کنند تا زوجینی که به هر طریقی قصد جدایی دارند برای دریافت نوبت، ابتدا در این سامانه ثبت‌نام کنند. مسلماً نوبت‌دهی در این سامانه بستگی به میزان تقاضای طلاق در هر شهر دارد و به‌طورقطع نمی‌توان در مورد مدت‌زمان آن نظری داد.
  • امروزه زیادشدن نابهنجاری‌ها و مشکلات عاطفی و اقتصادی باعث شده تا آستانه‌ی تحمل برخی کاهش یابد و تصمیمات آنی و غیرمنطقی بگیرند؛ ازاین‌رو مراجعه به مرکز مشاوره به امری اجباری تبدیل‌شده است. همه زوجین باید 5 جلسه مشاوره بافاصله 45 روز را پشت سر بگذارند که این امر یکی از عوامل تأثیرگذار بر مدت‌زمان طلاق توافقی است. البته با توجه به شرایط، در صورت فورس ماژور بودن شرایط زوجین، امکان اینکه همه جلسات را در یک جلسه خلاصه کنند نیز وجود دارد که این امر می‌تواند مدت‌زمان طلاق توافقی را کاهش دهد.
  • با ثبت دادخواست طلاق فوری توافقی باید منتظر تعیین وقت جلسه دادگاه باشید. این گزینه مؤثرترین عامل در تعیین مدت‌زمان طلاق توافقی است که بستگی به تعداد پرونده‌های موجود در دادگاه شهرتان یا به عبارتی، اینکه چند نفر قبل از شما دادخواست طلاق ثبت کرده‌اند، دارد.
  • پس از گذراندن جلسات دادگاه، زوجین به واحد مشاوره مستقر در دادگاه ارجاع داده می‌شوند تا بار دیگر به ادامه زندگی ترغیب شوند. در این جلسات تکلیف مهریه ( وکیل مهریه در مشهد )، نفقه زوجه، اجرت‌المثل، جهیزیه، حضانت فرزند، نحوه ملاقات فرزند و سایر حقوق مالی و غیرمالی طرفین نیز تعیین می‌شود که اتخاذ تصمیم در مورد این مسائل مسلماً زمان زیادی می‌برد و به مدت‌زمان وکیل طلاق توافقی می‌افزاید.
  • حالا نوبت احراز باردار نبودن زوجه است که با مراجعه به آزمایشگاه، می‌توانید گواهی عدم بارداری را دریافت کنید.
  • پس از ارائه مدارک دریافت شده به دادگاه و احراز عدم علاقه به ادامه زوجیت، دادگاه اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش می‌کند.
  • این مرحله آخرین مرحله است به عبارتی به سر رسیدن مدت‌زمان طلاق توافقی نزدیک شده‌اید. در این مرحله زوجین با به دست داشتن گواهی عدم امکان سازش که 3 ماه اعتبار دارد، به دفتر طلاق مراجعه می‌کنند و خواستار جاری شدن صیغه طلاق می‌شوند.

مدت‌زمان طلاق توافقیمدت ‌زمان طلاق توافقی

با نیم‌نگاهی به مراحل طلاق که گفته شد، می‌شود متوجه شد که مدت‌زمان طلاق توافقی بین ۳ الی ۴ ماه است. روال این پرونده در شهرهای مختلف، متفاوت است و صدالبته که اگر به یک وکیل کارکشته در پرونده طلاق مراجعه کنید، می‌توانید مدت‌زمان طلاقتان به صورت توافقی را تقلیل دهید و گواهی عدم امکان سازش را در 3 هفته کاری بدون حضور زوجین دریافت نمایید.

اطلاعات صنعتی...
ما را در سایت اطلاعات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اطلاعات صنعتی iranfind بازدید : 40 تاريخ : دوشنبه 2 فروردين 1400 ساعت: 7:57